tisdag 15 november 2016

Harry Potter and the cursed child - recension

Harry Potter
And
                                                      The cursed child

Jag läser boken Harry Potter and the cursed child av J.K. Rowling, John Tiffany och Jack Thorne på engelska (Little, Brown 2016). Nu håller jag på med att läsa boken en andra gång, eftersom att jag tycker att den är så fantastiskt bra.

Boken är skriven som ett manus till teatern som spelas nu i England.

Boken handlar om vad som hände efter att Harry besegrade Voldemort. Den utspelar sig nitton år senare och Harry har fått tre barn James, Albus och Lilly Potter.

Sonen Albus är döpt efter två stora trollkarlar på Hogwarts. Den ena är Albus Dumbledore och den andra är Severus Snape.

Sonen James hamnar i Gryffindor, precis som Lilly, medan Albus hamnar i Slytherin. Albus tycker att han blir utstött från familjen på grund av det

Den här boken är den bästa jag har läst och rekommenderar den starkt. Jag är sen tidigare ett stort fan av J.K. Rowlings böcker och Harry Potter, men efter den här boken blev jag ett ännu större fan. För dig som gillar fantasy - läs den här boken!

/Ludvig Klemencic 7:1





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar