tisdag 25 april 2017

Bokrecension - Villig


Villig av Christina Wahldén
Den här boken började jag läsa den 13 februari och den verkar jättebra. Jag har kommit till kapitel 6 hittills och den är sjukt spännande. Man blir både arg, förvånad, glad och orolig. Jag rekommenderar boken till de som gillar spänning och drama.

Boken handlar om en tjej som blir våldtagen på skoltoaletten av en kille i 9:an. Föräldrarna till tjejen tar upp det med skola och polis men ingen utav de gör nånting. Tjejen vill inte gå till skolan och har inte varit där på en månad.

Nu har jag läst ut boken och den var jättebra. Som sagt så rekommenderar jag den verkligen till andra.

Boken handlar om en tjej som heter Nora och hon går i 7an, Nora är tillsammans med en kille som heter Edvin han går i 9an. En dag våldtar han henne på skoltoaletten och efter den händelsen blir ingenting som förut. Nora tänker först inte berätta för någon. Hon vill bara glömma det. Hon vägrar gå till skolan och hon orkar ingenting.

Den här boken är till de som gillar dramatik, spänning och ilska!

/Elin 8:2



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar