fredag 12 maj 2017

Bokrecension - Min superkraft, så har jag lärt mig älska min struliga ADHD

Jag har läst boken Min superkraft, så har jag lärt mig älska min struliga ADHD av Viktor Frisk (Bokförlaget Forum, Box 3159, 103 63 Stockholm 2017).

Hej Viktor!
Jag är en tjej som går på Faktoriet och är 13 år gammal. När vi elever ska välja ämnet Elevens val, så finns det flera alternativ att välja på. Jag valde alternativet bokcirkel. I bokcirkeln har jag läst flera olika böcker, men av dessa olika böcker är det just din bok jag har fastnat mest för.

Jag gillar sättet du uttrycker dig på och att du är så öppen med hur din barndom var och hur du har klarat dig igenom den. En av de absolut bästa sakerna med dig är att du vänder din ADHD till något positivt (din egen superkraft). 

Din text känns väldigt äkta och att den kommer rakt från hjärtat och de är väl förmodligen det som gör att jag fastnar så pass mycket för boken. 

Jag har redan rekommenderat denna bok till flera kompisar för jag tycker alla borde läsa denna, oavsett ifall man har ADHD eller inte. Denna bok är lärorik för alla att läsa! Det kan vara bra att läsa denna bok för att få en förståelse för andra som lever med diagnosen ADHD. Jag rekommenderar denna bok till alla!

Om jag skulle ge denna bok ett betyg från 1-10, så blir de lätt en 10/10.

/Tova L 7:1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar