måndag 15 maj 2017

Bokrecension - Pretty Little Liars

Jag har läst den första boken av Pretty little liars av Sara Shepard (HarperTeen, HarperCollins
Publishers, 2006).

I boken får man följa med i fyra tjejers liv, Aria, Hanna, Emily och Spencer. 

Alla tjejerna var bästa kompisar tidigare, men sen hände något. Deras vän Alison försvann under en natt när de skulle sova över. Detta hände under sommaren mellan åttan och nian. Alison har varit försvunnen sedan ett år tillbaka och har fortfarande inte hittats.

Efter den tragiska händelsen flyttade Aria och hennes familj till Island. De andra tjejerna går på Rosewood high, men de gled isär efter händelsen. 

Men nu har Aria flyttat tillbaka till Rosewood. De får sms ifrån någon som kallar sig för A som vet alla deras hemligheter. Om detta sprider sig, så går ingen av dem säker längre. 

 
Böckerna har nu blivit en serie som har blivit väldigt populär. Jag föredrar serien, men det kan bero på att jag såg den innan jag läste böckerna och serien är inte jättelik böckerna.

Jag ger den första boken betyget 7/10. 

/Tindra 7:1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar